Populære innlegg

torsdag 23. juni 2011

Når katten er borte danser musene på bordet!

I denne forbindelsen er katten sommerteamet som reiste på safari, mens Musen er Victoria og Hanne-Lene som var igjen i Moshi, og hadde NESTEN frie tøyler(hvertfall Victoria)!



I dag når Teamet hadde reist, bestemte jeg (Victoria) meg for å bruke dagen til å bli kjent med folk som en enslig hvit person, istedet for å være som en pliktoppfyllende elev som følger lederen, og gruppen hvor-enn de går. Endelig! Jeg fant fort ut at på denne måten var det utrolig mye lettere å komme i kontakt med folk. Det er litt enklere og hilse på en enslig person en en skummel stor gjeng. Krik er en organisasjon, som kommer i kontakt med folk gjennom sport, men siden jeg ikke er den som er flinkest i fotball måtte jeg finne mine egne måter å bli kjent med folk på. Jeg fant fort ut at det finnes ingen bedre måte en å hoppe ut av sin egen komfort sone,ikke ta seg selv høytidelig og bare være skikkelig barnslig. På den måten blir det enklere å skape relasjoner. ( Se bildet)
I dag møtte jeg et lag fra kenya med jenter under 13. Aldri før har jeg fått så mye oppmerksomhet pga kameraet og håret mitt. Laget stod i kø for og ta bilder, og for å få lov å ha noe å si. Senere følgte jeg laget hele dagen, så på fotball kampene deres og var med på internat rommet hvor de sov. Jentene var bare helt fantastiske og bare så utrolig interessert i Norge, og alt som hadde med Jesus og gjøre. Jeg har konkludert med at jeg er glad jeg ikke dro på safari, for jeg tror ikke jeg ville fått den samme opplevelsen med så mange andre Norske rundt meg.

Flott unge som aper etter en tullete Vicky!

Den andre "musen", Hanne-Lene, var den heldige førstemann med litt mageproblemer og har tilbrakt natta og dagen på hotellrommet og i senga. I tillegg har hun vært så heldig å få prøve ut Tanzaniansk helsevesen, når Hanne-Lene og Kaia dro til Kilimanjaro Nursery for å oppsøke lege. Formen er stigende, så det lover godt. Hanne-Lene synes litt synd på alle de afrikanske dyrene hun hadde en date med, og håper bare det går bra for alle de afrikanske dyrene at de heller kan treffes igjen en annen gang.

Lala Salama - God natt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar